nedelja, 9. september 2012

Egipčanski rituali: CWL (prevod Franček Dobovišek)



OSEBNA IZKUŠNJA

Izvori fm so se izgubili v meglicah starodavnih časov. V 19. stoletju so bili mnogi avtorji prepričani, da lahko izvoru sledimo le do srednjeveških gild operativnih prostozidarjev. Nekateri avtorji so menili, da so te gilde le ostanki Rimskih kolegijev. Nekateri so še vedno tega mnenja. Vendar pa se vsi študentje starodavnih misterijev, ki so tudi prostozidarji, zavedajo našega filozofskega nasledstva, ki izvira iz misterijev.

Mnogo tega kar najdemo v naših ritualih in učenjih nima nobenega pomena za operativnega zidarja. Ko pa to preučimo z lučjo znanja, ki smo ga prejeli v misterijih vidimo da ima ista stvar globji pomen. FM pisci izvor fm umeščajo v različna zgodovinska obdobja. Nekateri menijo da je fm ustanovil kralj Salomon. Vsaj en avtor pa drzno trdi, da je modrost fm, vse kar je ostalo od božanskega znanja, ki je pred padcem pripadalo Adamu. Obstaja veliko manj mitoloških dokazov od teh. K tem dokazom lahko prispevam delček osebne izkušnje, ki je malce nenavadna.

Zaradi mnogih let vadbe, sem razvil določene psihične sposobnosti, kot so opisane v uvodnih besedah. S pomočjo teh sposobnosti sem se spomnil svojih prejšnjih življenj. Ideja o prejšnjih inkarnacijah je morda za koga nova, za večino pa ne. Zame je reinkarnacija dejstvo. Moje edino prejšnje življenje s katerim se bomo ukvarjali je bilo pred 6ooo leti v deželi, ki ji sedaj pravimo Egipt.

Ko sem bil v tem življenju iniciiran v fm, sem bil prijetno presnečen ob prvem pogledu na ložo. Ugotovil sem, da mi je postavitev povsem domača in da je enaka razporeditvi, ki sem jo poznal pred 6ooo leti v Egipčanskih misterijih. Zavedam se da je to vznemirljiva trditev. Lahko samo rečem, da to drži dobesedno. Pomota ni možna. Z naklučji tega ni moč razložiti. Postavitev treh glavnih uradnikov je nenavadna. Simboli so še vedno pomembni. Kombinacija simbolov sodobne fm je čudna, vendar pa vsi pripadajo starodavnem Egiptu. Tam sem jih dobro poznal. Skoraj vsi rituali so nespremenjeni. Obstaja le nekaj manjših razlik.


EGIPČANSKI DOKAZI

Ker iz lastne izkušnje vem, da ta dejstva držijo, sem se lotil zbiranja navadnih podatkov na fizičnem nivoju. Iskal sem po knjigah, ki so mi bile dostopne in našel sem več, kot pa sem upal. Razlaga t...b... prve stopnje se začne z opombo, da so uporaba in navade prostozidarjev bile podobne navadam starodavnih Egipčanov. Vendar pa nam ne poda nobenih ilustracij o stičnih točkah. Te lahko najdemo v razsvetljujočih knjigah brata Churchwarda: Znaki in simboli prvobitnega človeka, Arkana prostozidarstva in John Yaker: Skrivne šole in JSM Ward: Prostozidarstvo in starodavni bogovi. Povzel bom nekatere informacije iz teh knjig. Prostozidarji bodo v njih našli tisto kar jih spominja na njihove lastne rituale.

Iz starinskih poslikav starodavnega Egipta so zbrali nekaj zanimivih poslikav. Prav tako iz vinjet na različnih papirusih, predvsem iz knjige mrtvih, ki so jo velikokrat popravljali. Iz teh virov je razvidno, da je imel tempelj v Egiptu obliko dvojnega kvadrata. V centru so bile tri kocke ena na drugi, ki so tako tvorile oltar. Na oltar so bile položene svete knjige. To niso bile naše svete knjige, saj takrat še sploh niso bile napisane. Te kocke so predstavljale tri vidike ali osebe trojstva – Ozirisa, Izido in Horusa – kot je to razvidno iz znakov vgraviranih v oltar. Ti znaki niso prekopirani iz egipčanskega izvora ampak iz Krete. V kasnejšem obdobju najdemo le dvojno kocko (kot jo uporablja zlata zora, op.p.).

Na vhodu v tempelj sta bila dva stebra. Na njih sta bila kotomera, ki sta predstavljala zemljo in nebo. Enemu je bilo ime „v moči“, drugemu pa „ustanovi“. Za ta vhod se je smatralo, da pelje v višji svet Amenti, svet v katerem se duša stopi z nesmrtnim duhom in utrdi za vedno. Zato je bil to simbol stabilnosti. Na vhodu v ložo, sta bila tudi dva stražarja oborožena z bodali. Zunanji je bil opazovalec, notranji pa glasnik. Kandidatu so odvzeli večino oblačil. Vstopil je z c... t.... in h.... w.... . Pripeljali so ga do vrat templja in ga tam vprašali kdo je. Odgovoril je, da je Shu, ponižni prosilec ali klečalec, ki prihaja v stanju teme in išče luč. Vrata so imela obliko enakostraničnega kamnitega trikotnika. Premikala so se na tečaju v centru trikotnika.

Ko je kandidat vstopil je hodil po kvadratu. Za to hojo se je včasih smatralo, da z njo zapušča nižjo štiridelnost ali človekovo osebnost, zato da bi razvil višjo triado, ego ali dušo. (V modernem fm je ista ideja izražena v prvi lekciji, v kateri je rečeno, da prostozidar pride v ložo zato, da se uči obvladati in podrediti svoje strasti in da napreduje v prostozidarstvu). Vodili so ga skozi dolge hodnike in ga vodili sedemkrat okoli lože. Potem ko je odgovoril na mnoga vprašanja so ga na koncu pripeljali v središče lože in ga vprašali kaj išče. Rekli so mu naj reče: „LUČ“. Pri vseh svojih potovanjih je moral začeti stopati z levo nogo. V Knjigi mrtvih piše, da če je kandidat prekršil svojo O... so mu prerezali vrat in izrezali srce. Nadaljna stopnja je omenjena v papirusu Nesi-Amsu, kjer je rečeno, da so telo razrezali na koščke in ga sežgali v pepel. Pepel so raztrosili v vode in na štiri strani neba.

Na otoku Elephantine je v templju Khnumu, nedaleč od Assovana relief, ki prikazuje dve figuri. Eden je faraon, drugi pa duhovnik, ki nosi Ibisovo pokrivalo boga Thota in stoji tako, da močno spominja na f.... p...... od f..... vendar ne povsem v skladu z našo sedanjo prakso. Relief prikazuje iniciacijo. Dana beseda je „maat-heru“ ki pomeni „resnični glas“ ALI „TISTI KATEREGA JE POTREBNO UBOGATI“. Videl sem tudi sliko, na kateri štirje spremljevalci salutirajo faraonu z p.....s.... IM in s..... od s...... je moč najti na spomenikih. Ti so značilni za Horusa. Leseno kladivo je bilo takrat iz kamna in je bilo oblikovano v dvojno sekiro.

V tistih dneh so bili predpasniki iz usnja in bili so trikotni. Predpasnik prve stopnje je bil čisto bel, kot je do zdaj. Predpasnik MM je bil sijočih barv in okrašen z mnogimi dragulji in zlatimi resicami. Našega t.....f.....i.....g..... je predstavljal vatel dolg 72 cm. Obstajala je plameneča zvezda v središču lože, vendar je imela osem krakov namesto petih ali šestih. Imenovali so jo zvezda danica ali zvezda zore. Predstavljala je vstalega Horusa. Ta je narisan tako, kot da jo nosi na glavi in kot da jo daje svojim slednikom.

Prostozidarski kotnik je bil zelo znan. Imenovali so ga „neka“. Najdemo ga v mnogih templjih, pa tudi v veliki piramidi. Uporabljal se je za kvadriranje kamnov, pa tudi za simbolično merjenje vedenja. Tako kot zdaj. Graditi na kotniku je graditi za vedno po učenjih starodavnega Egipta. V Egipčanski dvorani sodbe vidimo Ozirisa, kako sedi na kotniku, ko sodi mrtvim. Tako je kotnik začel simbolizirati temelj večnega življenja.

Egipčani so uporabljali grobi tesani kamen in fino tesani kamen z pripisanim enakim pomenom kot ga prostozidarji danes pripisujejo tema kamnoma. Palico na kateri je golobica, najdemo tako v starodavnemu Egiptu, kot tudi v nekaterih spomenikih v centralni ameriki. Tiste, ki so jih nosili so imenovali dirigenti.

Ko sem gledal gravure na platnicah knjige mrtvih me je presenetilo, da je h.....s..... FC prikazan povsem jasno. Prikazuje skupino ljudi, ki obožujejo zahajajoče sonce.

Knjigo mrtvih so poimenovali zelo ponesrečeno. To je del priročnika, ki je bil kot celota mišljen kot vodič po astralnem nivoju. Vsebuje številna navodila za vedenje tistih, ki so odšli na astral. Iz poglavij te knjige, ki so jih zbrali iz različnih grobnic, niso mogli sestaviti celotnega priročnika, ampak samo en del. Še ta del je zelo slab. Um Egipčana je kot kaže deloval po izredno formalnih in urejenih linijah. Egipčan je katagoriziral vse možne opise bitij, ki jih človek lahko sreča v posmrtnem življenju. Pripravil je posebne uroke ali besede moči, za katere je menil, da ga bodo varovale pred sovražnimi bitji in jih odgnale. Nikoli pa ni spoznal da je delo odganjanja opravila njegova volja. Svoj uspeh je pripisoval neki vrsti magije. Knjigo mrtvih so hoteli ohraniti skrivno. V poznem obdobju Egipta so določena poglavja napisali na papirus in jih zakopali z mrtvecem. Kot je rečeno v enem izmed tekstov: „Ta knjiga je največji misterij. Ne dovolite da jo pogleda drug človek – to bi bilo gnusno. Ta knjiga se imenuje Knjiga mojstra skrivne hiše.“

V starodavnem Egiptu so poznali sedem duš, ali življenjskih sil, ki izvirajo iz Najvišjega. Študentje vzhodne filozofije jim pravijo prvotnih sedem. Omenjeni so v knjigi Dzyan. Šest izmed njih je bilo predčloveških, sedmi pa je bilo naše človeštvo in prinesla ga je devica Neith. Simbol povezan s tem prinašanjem je pelikan. O pelikanu obstajajo zgodba, da je pil iz svojih lastnih prsi zato, da bi nahranil svoje mladiče. To je kasneje postal pomemben simbol v filozofiji Rožnih križarjev, ki je bila v veliki meri izpeljana iz Egipčanskega učenja. V Egipčansih hieroglifih preberemo o „enem in štirih“. To se nanaša na Horusa in njegove štiri brate. O tem lahko beremo tudi v stancah iz knjige Dzyan. Drug izraz, ki je domač obema verzijama je „tisti, eni iz jajca“. V Egiptu je bilo jajce simbol zahajajočega sonca, ki ima pogosto obliko jajaca, ko se dotakne horizonta. To jajce se je spustilo v podzemni svet. Tam je bilo izvaljeno. Iz njega je naslednje jutro vzšlo mlado sonce, ki je vse bolj jačalo svojo moč. To so imenovali „plamen, ki se rodi iz plamena“. Vse to je imelo globok mističen pomen, ki so ga pojasnili v misterijih.

Ko je Oziris umrl sta ga hoteli Izida in Nephtys oživiti, vendar jima ni uspelo. Potem je poizkusil Anubis in mu je uspelo. Oziris se je vrnil v svet s skrivnostmi Amentija. To je pomembna trditev, ki namiguje, da so skrivnosti, ki jih imamo povezane z podzemnim svetom in življenjem po smrti.

To so najbolj osupljivi dokazi, ki mi jih je uspelo zbrati. Obstajajo še drugi, ki pa jih ne smem zapisati. Občutek imam, da bi lahko našel še dosti več dokazov, ampak, že če vzamemo te dokaze skupaj le-ti ovržejo vsako teorijo ki bi temeljila na naključjih. Ni dvoma, da danes imam to čast da pripadam isti bratovščini, ki sem jo poznal pred 6ooo leti in je verjetno še veliko starejša. Churchward trdi, da so nekateri fm znaki stari 6oo.ooo let. To je verjetno res, saj je svet zelo star. Gotovo ima fm enega najstarejših še obstoječih ritualov. Priznati moramo, da sam pojav enega izmed simbolov ne pomeni, da je obstajal loža. Pove pa nam, da so v davni preteklosti ljudje razmiščljali na podoben način in so skušali izraziti svoje misli v istem jeziku simbolov, ki ga uporabljamo danes.



OHRANITEV RITUALOV IN SIMBOLOV

Zelo dobro je da so se do današnjih dni ohranili rituali in simboli brez večjih sprememb. Tega se ne da razložiti drugače, kot da so se za to zadevo zanimale velike sile izza evolucije. Le-te so postopoma pripeljale ljudi na pravo pot, če so kdaj iz te poti zašli. To delo je vedno imel v rokah čohan sedmega žarka, saj je to žarek, ki je še posebej povezan z vsemi vrstami ritualov. Vodja sedmega žarka je bil vedno glavni Hierofant misterijev starodavnega Egipta. Sedanji vodja tega urada je mojster modrosti Grof Saint Germain. Tako ga imenujemo ker se je pod to titulo pojavil v 18. stoletju. Včasih ga kličejo tudi princ Rakotczi, ker je zadnji preživeli iz te kraljeve družine. Kdaj je postal vodja sedmega, ceremonialnega žarka, tega ne vem. Prostozidarstvo ga globoko zanima že od 3.st.n.š.

V takratnem času je bil Alban, človek iz plemenite Rimljanske družine, ki se je rodil v mestu Verulam v Angliji. Kot mlad mož je odšel v Rim in vstopil v vojsko. V vojski je dosegel precejšnji ugled. V Rimu je služil sedem let, morda še dalj. Tam je bil iniciiran v prostozidarstvo. Poleg tega je postal poznavalec mitrejskih misterijev, ki so bili tesno povezani s prostozidarstvom.

Po tem obdobju v Rimu, se je vrnil v rojstni kraj v Anglijo. V Angliji so ga imenovali za komandanta trdnjave. Prav tako je bil na poziciji „Mojstra del“, karkoli je že to pomenilo. Gotovo je nadzoroval popravila in splošna dela v trdnjavi v Verulumu, hkrati pa je bil glavni imperialni blagajnik. Zgodba pravi, da so delavce obravnavali kot sužnje in jih bedno plačevali. Sveti Alban (kot so ga kasneje poimenovali) pa je vpeljal prostozidarstvo in vse skupaj spremenil. Zagotovil jim je boljše mezde in izboljšal njihove delovne pogoje. Mnogi izmed naših bratov so sslišali o Watson MS iz leta 1987. Le-ta veliko govori o delu svetega Albana za FM. Še posebej je omenjeno, da je iz Francije prinesel določene starodavne „charges“, ki so praktično identični s temi ki jih uporabljamo danes. V preganjanju cesarja Dioklecijana so ga leta 303 obglavili. Petsto let kasneje so na njegovem grobu zgradili opatijo sv Albana.

Leta 411 se je zopet rodil, tokrat v Konstantinoplu. Imenoval se je Proklus. Po smrti je postal slaven. Bil je eden izmed velikih razlagalcev neoplatonizma. Močno je vplival na srednjeveško krščansko cerkev. Po tej inkarnaciji zeva v njegovem seznamu inkarnacij luknja in o tem obdobju za sedaj ne vemo ničesar. Ponovno se je rodil leta 1211 kot Roger Bacon, frančiškanski menih, ki je bil reformator teologije in znanosti tistega časa. Leta 1375 se je rodil kot Christian Rosenkreutz. Tudi ta inkarnacija je bila pomembna, saj je takrat ustanovil skrivno društvo rožnih križarjev. Kakšnih 50 let kasneje je uporabil telo Hunyadi Janosa, pomembnega madžarskega vojaka in vodjo. Okoli leta 1500 je živel kot menih Robertus, nekje v osrednji Evropi. O tem ne vemo skoraj nič – ne vemo kaj je počel, ali po čem se je odlikoval.

Po tem pa pride na vrsto eno izmed njegovih največjih življenj, ko se je leta 1561 rodil kot Francis Bacon. O tem velikem možu zgodovina pove le malo tega kar je resnično in veliko tega, kar ni resnično. Resnična dejstva o njegovem življenju šele postopoma spoznavamo preko zašifrirane zgodbe, ki jo je na skrivaj zapisal v mnogih delih, ki jih je objavil. Zgodba je zelo zanimiva, vendar nas trenutno ne zanima. Oris te zgodbe lahko najdete v moji (Charles Leadbeater) knjigi Skrivna plat krščanskih praznikov. Od tam sem povzel povedano.

Stoletje kasneje se je rodil kot Jozsef Rakoczi, Transilvanijski princ. Omenjen je v enciklopedijah, vendar o njem ne najdemo dosti podatkov. Potem njegovo delovanje postane skrivnostno. Kaže, da je potoval po Evropi in se občasno pojavljal. Vendar imamo o tem le malo podatkov. Za časa francoske revolucije je bil grof Saint Germain. Veliko je delal z madame Blavatsky, ki se je takrat inkarnirala kot Pere Joseph. Kot kaže se je zakrinkal tudi kot baron Hompesch, ki je bil zadnji izmed vitezov svetega Janeza iz Malte. To je bil človek, ki je organiziral prestop otoka Malte pod angleško oblast. Veliki svetnik in učitelj še vedno živi. Njegovo telo nima znakov visoke starosti. Leta 1901 sem ga srečal v Rimu in imel z njim dolg pogovor.

V komasoneriji mu pravimo Vodja vseh pravih prostozidarjev celotnega sveta ( v angleščini okrajšava H.O.A.T.F.). V nekaterih naših ložah njegov portret visi na vzhodu nad stolom RWM in pod zvezdo iniciacije. Spet drugi ga postavijo na sever, nad prazen stol. Veljavnost vseh ritualov in stopenj je odvisna od njegove odobritve in prepoznave, saj je on vodja sedmega žarka. On svoje učence pogosto izbere izmed bratov prostozidarjev. Tiste, ki so v nižjih misterijih prostozidarstva dozoreli St. Germain pripravlja na resnične misterije velike bele lože. Naše sijajne prostozidarske iniciacije so le medel odsev iniciacij velike Bele lože. Prostozidarstvo je bilo vedno vhod skozi katerega je moč doseči Belo ložo. Saint Germaina danes le redki prostozidarji priznavajo kot Sovereign Grand Master. Vedno se je priznavala možnost takega učeništva v tradicijah reda. V starodavnem katekizmu moškega prostozidarstva je rečeno:
V: Od kje prihajaš kot mason?
O: Iz W....
V: Kam pelje tvoja pot?
O: Na E.....
V: Kakšen je tvoj motiv, da zapuščaš W... in greš na E....?
O: Poiskat Mojstra in od njega dobiti navodila.

Na našo srečo so naši predniki menili, da je pomembno da nam Delo prenesejo nespremenjeno. V tem dolgem časovnem obdobju so nekaj točk izpustili, nekaj so jih malček spremenili, ampak jih je le malo. Charges so postali daljši. Ne-uradniki manj sodelujejo kot pa v starih časih. V starih časih so konstantno ponavljali kratke odlomke liturgičnega teksta. Vsak izmed njih je sebe dojemal kot prostozidarja, ki ima določeno vlogo. On je bil eno izmed nujnih koles v velikem stroju.

Iz navedenega lahko potegnemo nekaj sklepov. Spoštovanja vredno je da so prostozidarski rituali, ki so jih tako dolgo videli kot nasprotovanje religiji, nekaj povsem drugega. Ti rituali so poslednji ostanek najbolj svetega dela zelo starodavne religije. Kot vsak produkt teh izpopolnjenih in starodavnih sistemov imajo ti rituali globok pomen ali celo več pomenov. V Egiptu smo jim pripisovali štiri-delni pomen. Ker ima vsak detajl tako velik pomen je očitno, da brez maksimalne previdnosti ne smemo v ritualu ničesar spremeniti. Spreminjajo lahko le tisti, ki poznajo celoten namen. Le v tem primeru ne pokvvarijo simbologije celote.



EGIPČANSKI POGLED

Zelo težko je bralcem iz današnjega časa razložiti, vse kar nam je to delo pomenilo v sončni deželi Khem-a.Skušal bom opisati štiri sloje interpretacije, kot so jih poučevali, ko sem še sam živel tam.

1 Prvi nivo pomena rituala je v tem, da nam le-ta sporoča da je ritual simbolična aktivnost tega kako je veliki arhitekt zgradil univerzum. V izvršenih gibih in v načrtu lože so spravljeni veliki sveti principi, na katerih je zgrajen univerzum. Vrtinčastno gibanje pri kajenju s kadilom, vstajanje in sedenje kolon, križ, sidro in kelih na lestvi evolucije – vse te stvari in še mnoge druge smo interpretirali na ta način. Preko različnih stopenj je mason prodrl vse globje v znanje o Njegovih metodah in principih, po katerih On deluje. Mi ne smatramo, da je On deloval le v preteklosti, ampak, da On deluje zdaj in da je Njegov Univerzum aktivni izraz njega samega. V tistih dneh so bile v naših življenjih knjige veliko manj pomembne kot pa danes. Takrat smo menili, da znanje ki se vtisne preko serije primernih in sugestivnih dejanj, močneje tekne človekovemu umu in boljše oblikuje to znanje v njegovem spominu, kot pa če bi to isto prebral iz knjige.

2 Ker je temu tako in ker so zakoni univerzuma univerzalni po svoji uporabi in morajo enako delovati tu spodaj kot tam zgoraj, smatramo, da Veliki arhitekt od nas pričakuje, da živimo v skladu z zakonom, ki ga je ustvaril. Kotnik se dobesedno uporablja za kamne in zgradbe, simbolično pa še za človekovo vedenje. Človek mora svoje življenje urediti v skladu s tem, kar sledi iz teh premislekov. Zato so zahtevali zelo strogo odkritost in visoko stopnjo čistosti – fizično, emocionalno in mentalno. Zahtevali so popolno resnicoljubnost in pravičnost. Hkrati je bila zahtevana ljubeča prijaznost in blagost. Masoni so morali v vseh situacijah delovati po maksimi: „Stori drugemu tisto, kar bi ti hotel da on stori tebi.“ Masonerija je res „sistem morale, zastrt z alegorijami in ilustriran s simboli“. To je sistem, ki ne temelji na dozdevni zapovedi „Tako je rekel Gospod“ ampak na definitivnih dejstvih in zakonih narave o katerih ne moremo podvomiti.
3 Delo je priprava na smrt in na posmrtno življenje. Stebra J in B naj bi stala na vhodu v drugi svet. Kandidat je šel skozi različne izkušnje, ki simbolizirajo izkušnje, ki ga čakajo, ko bo odšel iz fizičnega sveta v višji svet. Obstaja ogromno informacij o življenju po smrti, ki jih lahko izpeljemo z inteligentnim obravnavanjem prostozidarskih ritualov. Skozi stalno izvajanje teh ritualov nam bodo ti svetovi postali zelo domači. Ko bomo odšli v posmrtno življenje in to ne le simbolično, se bomo počutili zelo domače in bomo še enkrat ponovili, kar smo velikokrat simbolično odigrali v loži. Potrebno je poudariti, da isti zakon velja tako na oni strani življenja kot na tej in da smo v obeh stanjih enako v prisotnosti Boga. Kjer se invocira Sveto Ime, tam ni vzroka za strah.

4 Najtežje od vseh je razložiti četrti namen. Da bi to razumeli vas bom poizkusil popeljati nazaj v atmosfero starega Egipta in vam orisati kakšen odnos so imeli ljudje do religije. Ne vem če je to moč v teh modernih časih rekonstruirati, saj so naši časi tako brezupno in v temelju drugačni od tistih.

Religija, ki jo najboljše poznamo v današnjem času je intenzivno individualistična. Pred večino kristjanov je postavljen cilj, da morajo rešiti svoje lastne duše. Ta dolžnost je na prvem mestu. Ali si lahko predstavljate religijo, ki je prav tako v vseh pogledih religija in je iskrena, navdušena in resnična, hkrati pa je povsem odsotna ideja o rešitvi svoje duše. Tej religiji je bilo to povsem nepredstavljivo. Ali si lahko za začetek predstavljate stanje uma v katerem se nihče ni bal ničesar, razen napak, ki bodo verjetno upočasnile razvoj? To je bilo stanje uma, v katerem so bili ljudje gotovi v svoje potovanje po smrti, ker so o tem vedeli vse. To je bilo stanje uma v katerem so imeli le eno željo – ne odrešitev, ampak napredovanje v evoluciji, ker jim je tak napredek dal večjo moč, da uspešno opravijo skrito delo, ki ga je od njih pričakoval Bog.

Ne namigujem, da so bili vsi ljudje v starem Egiptu bolj altruistični kot so ljudje moderne Anglije. Pravim pa da je bila dežela prežeta z radostjo in neustrašnostjo v povezavi z idejami njene religije. Vsak človek, ki ga brez olepševanja lahko opišem kot religioznega se ni ukvarjal z lastno odrešitvijo ampak z željo, da bi bil uporaben posrednik božanske Moči.

Zunanja religija starodavnega Egipta – uradna religija v kateri so sodelovali vsi, od sužnja pa do kralja – je bila ena izmed najsijajnejših religij poznanih človeku. Po ulicah so se vile kilometre dolge procesije, med stebri, ki so bili tako visoki, da bi komaj še lahko rekli, da so delo človeških rok. Svečane ladje, pomešane kot barve mavrice, so vijugale po Nilu. Potem pa še zmagovalna glasba, ki je vedno vznemirila. Kako naj opišem nekaj kar nima vzporednic v naših modernih kržljavih časih? Vsi sloji prebivalstva Egipta, so nosili bela oblačila. V nasprotju s tem so bile religijske procesije, ki so bile ena sama masa bleščečih in sijočih barv. Duhovniki so nosili liturgična oblačila škrlatne barve in modre barve, ki je predstavljala modrino neba. Življenje starodavnega Egipta, se je tako kot življenje modernega Egipta vrtelo okoli reke Nil, veličastne počasi tekoče reke. Bogato okrašene barke so uporabljali za potovanja in za proslavljanje velikih praznikov. Ob verskih praznikih so bili duhovniki postavljeni v določene simbolične vzorce, stoje ali sede. Vsak je simboliziral določen vidik božanstva in nosil temu ustrezne barve.

Na oltarjih na barkah so bogovom darovali svečane daritve. Oltarji so bili lepo okrašeni z rožami in dragocenimi okraski. Včasih so zgradili tudi do 50 m visoke oltarje in na njih uprizorili dogodke, ki so bili simbolično povezani z praznikom, ki so ga proslavljali. Na ta način so uprizorili sodbo mrtvih v kateri so tehtali srce Anubisa s peresom Maat. Lika Anubisa in Thota sta igrala duhovnika z ustreznima maskama. Spominjam se tudi odvratne uprizoritve razkosanja Ozirisa v kateri so njegovo telo razsekali na delčke in jih potem ponovno sestavili. To ni bilo telo resnične osebe, a je bilo kljub temu zelo realistično odigrano. Te prekrasne procesije so plule po reki med verniki in jih blagoslavljale v imenu bogov. V ljudeh so prebujale ogromno entuziazma in devocije.

Starodavne Egipčane so pogosto obtoževali, da so politeisti. Vendar pa to niso bili, prav tako kot to niso Hindujci. Vsi ljudje so poznali in častili enega boga Amon-Ra, „enega brez drugega“. Amon-Ra-jevo središče manifestacije na fizičnem nivoju je sonce. Častili so ga v različnih vidikih in skozi različne kanale. V eni izmed himen, naslovljenih nanj, je bilo rečeno:

„Bogovi te obožujejo, te pozdravljajo, ti ena temna resnica, srce tišine, skriti misterij, notranji bog, ki sedi v templju, izdelovalec bitij, ti Edini. Častimo duše, ki žarijo iz tebe in delijo Tvoje bitje in to si ti sam. O ti ki si skrit, a vendar povsod manifestiran, tebe častimo in pozdravljamo in pozdravljamo vsakega Boga-dušo, ki je prišla iz Tebe in je živela v nas.“

Bogovi niso bili enaki bogu. Oni so se zlili z njim na različnih nivojih in preko njih – svojih kanalov, je lahko izlival svojo neskončno moč na človeštvo.

Kult bogov se je le malo razlikoval od kulta angelov in svetnikov v katoliški cerkvi. Tako kot kristjani gledajo na sv Mihaela in Našo gospo, kot na resnična človeka in v njuno čast praznujejo praznike, tako so v starem Egiptu častili Izido, Ozirisa in druge bogove. Ta egipčanska imena bogov, so se nanašala na vidike glavnega boga Amon-Ra. Trojstvo v Egiptu so predstavljali oče-mati-sin, Oziris, Izida in Horus, namesto krščanskega trojstva oče-sin-sveti duh. Pod tem nivojem bogov pa so bila in so sedaj še velika bitja v katerih je utelešen ideal in ki so delovala kot predstavniki in kanali za božjo tridelno moč in milost, ki jo je izlival na človeka. Obstajajo hierarhije angelov, ki jih vodita sv Mihael in Naša Gospa Marija. Vsak izmed njiju je kanal in predstavnik svojega reda, v skladu s stopnjo razvoja. Praznovanje Izidinega rituala je vedno pritegnilo Izidino pozornost in invociralo prisotnost angelov njenega reda, ki so delovali kot kanali za božji blagoslov. To je bil blagoslov čudovitega vidika skrite resnice, ki jo je predstavljala.



SKRITO DELO

Nedvomno se je zares religiozen človek udeležil vsega zunanjega pompa, ki sem ga opisal. Vendar je veliko bolj kot to osupljivo lepoto, cenil svoje članstvo v ložih svetih misterijev. To je bila loža, ki se je entuziastično posvetila skritemu delu, ki je bilo na prvem mestu v tej plemeniti religiji. Prostozidarstvo je preostanek skrite plati Egipčanskega kulta in ne njegove zunanje plati. Ritual, ki se je ohranil v prostozidarstvu je del Egipčanskih misterijev. Da bi razložili to skrito delo, si poglejmo vzporednice z modernejšo metodo, ki proizvede podobne rezultate.

Krščanski način za širjenje božanske moči ali milosti, je predvsem skozi mašo. O maši ne smemo razmišljati kot o nekakšnem poetičnem izrazu ali kot o nečem zamegljenem in nedoločenem. Pri maši imamo opravka z energijo, ki je tako resnična kot elektrika. To je duhovna energija, ki se razširi na določene načine na ljudi. Ta energija povzroči določene posledice in potrebuje določene nosilce, prav tako kot elektrika – za to, da teče.

Jasnovidec lahko opazuje delovanje te energije. On lahko vidi, kako se med mašo gradi miselna oblika, skozi katero to energijo duhovnik porazdeli s pomočjo angela, ki ga je v ta namen priklical-invociral. Maša je sestavljena tako, da mentalna naravnanost duhovnika, njegovo znanje in celo njegov značaj na noben način ne vplivata na energetske posledice maše. Skozi vsako mašo v svet preteče minimum duhovne energije, ki se ga ne da zmanjšati. Dokler duhovnik izvaja predpisani ritual, le-ta pripelje do rezultatov. Če je poleg tega še predan človek, bodo tisti, ki so prejeli zakrament, dobili še dodatno del njegove ljubezni in predanosti. Vendar to na noben način ne vpliva na vrednost same maše. Ne glede na napake v osebnosti duhovnika, se energija Boga prelije na njegove ljudi.

V stari Egipčanski religiji najdemo isto idejo o izlitju duhovne energije na ljudi, vendar pa je bila metoda povsem drugačna. Krščansko magijo lahko izvaja duhovnik sam. Lahko jo izvaja povsem mehanično. Inteligentna pomoč občestva zelo poveča moč maše in tudi količino energije, ki se prelije skozi mašo. Egipčanski ritual pa je zahteval iskreno in inteligentno sodelovanje številnih ljudi. Zato je bilo težje doseči popolnost. Če je bil pravilno izveden je izliv duhovne energije pokril veliko večje področje dežele, kot pa ga maša. Krščanski načrt zahteva ogromno število cerkva razporejenih po deželi. Egipčanski načrt pa je zahteval le aktivnost nekaj velikih lož, ki so bile ustanovljene v velikih mestih, zato da bi celo kraljestvo preplavili s Skrito lučjo. Delo navadnih lož so imeli za podporo delu Velikih lož. Navadne lože so bile trening pred vstopom v velike lože.

Osrednja doktrina religije starodavnih Egipčanov je bila, da božanska moč biva v vsakem človeku, tudi v še tako nizkem in propadlem. To moč so imenovali „skrita luč“. Prepričani so bili, da lahko preko te luči, ki je obstajala v vseh ljudeh, vedno dosežemo vsakega človeka in mu pomagamo. Za svojo nalogo so imeli, da najdejo in ojačajo to luč v vsakem človeku, ne glede na to kako malo on obeta. Faraonov motto je bil: „Iščite luč.“ S tem je bilo mišljeno, da je najpomembnejša dolžnost kralja, da išče skrito luč v vsakem človeku okoli sebe in se trudi in mu pomaga da človek še bolj manifestira to luč.

Egipčani so bili prepričani, da lahko to božansko iskro, ki obstaja v vsakomur, razpihajo v plamen, tako da transmutirajo in privedejo v tri svetove ogromno količino duhovne energije, ki živi na duhovnih nivojih in jo potem razlijejo po celotni deželi, kot je bilo opisano. Ker so vedeli, da je duhovna energija le ena izmed manifestacij različnih moči boga, so jo imenovali skrita luč. Zaradi dvojne uporabe termina je včasih prišlo do zmede. Popolnoma jim je bilo jasno, da lahko tak izliv duhovne milosti evocirajo le z največjim duhovnim naporom – z vso svojo devocijo. Velik del tega skritega dela je bil ta napor in pa priprava potrebne opreme za porazdelitev energije. Temu so najplemenitejši Egipčani posvetili veliko svojega časa in energije. To je bil četrti izmed ciljev, kateremu so služili s svetim in skrivnim ritualom, katerega ostanke najdemo v prostozidarstvu.



VELIKE LOŽE

Ko sem živel še v Egiptu, so deželi vladali iz organizacije Misterijev. Egipt je bil razdeljen na 42 okrajev. Vladar okraja je bil mojster glavne lože okraja. Obstajala je Velika loža, ki pa ni bila ena izmed treh velikih lož Amona, ki jo bom opisal kasneje. Člani te velike lože so bili vsi vodje okrajev in njihov veliki mojster je bil faraon. Ta velika loža se je sestajala v Memfisu. Delali so drugačen ritual kot pa nižje stopnje. Tej skupini je faraon objavil svoje razglase, čeprav je bila njegova moč v deželi skoraj absolutna. Posvetoval se je pred vsako resno odločitvijo z vodji okrajev, ki so bili glede svetovanja zelo sposobni. O nepomembnih stvareh je odločal izvršni odbor te lože, ki mu je predsedoval faraon. O pomembnih odločitvah pa so vedno razpravljali v veliki loži. V starih časih so misteriji vstopili tako v politično kot religiozno življenje in zaradi tega je bila politika veliko manj sebična.

V Egiptu so bile v tistih časih tri velike lože Amena. V vsaki je bilo le 40 članov in vsi so bili nujen sestavni del tega stroja. Vsak član je predstavljal določeno kvaliteto. Tudi uradniki so predstavljali določene kvalitete, recitirali tekst rituala in magnetizirali ložo. Eden je bil vitez ljubezni, drugi vitez resnice, tretji vitez vztrajnosti, itd. Od vsakega se je pričakovalo, da postane specialist v razmišljanju in izražanju kvalitete, ki mu je bila določena. Ideja je bila, da bo 40 kvalitet, ki se tako izražajo skozi ložo kot celoto, ustvarilo značaj popolnega človeka, nekakšnega nebeškega človeka, skozi katerega se bo lahko prelila moč na celotno deželo.

Te tri velike lože so delale tri različne vrste prostozidarstva, od katerih je do nas v 20 stoletju prišla le ena vrsta. Mojster prve velike lože je predstavljal modrost. Njegova nadzornika pa moč in lepoto, tako kot je to v naših današnjih ložah. Prevladujoča moč, ki se je izlivala preko lože je bila modrost, ki je popolna ljubezen. To je kvaliteta, ki jo današnji svet najbolj potrebuje. Mojster druge velike lože je predstavljal moč. Njegova nadzornika pa modrost in lepoto. Prevladujoča kvaliteta te lože je bil prvi vidik trojstva – moč. Mojster tretje velike lože je predstavljal lepoto – tretji vidik skrite luči, kateri sta bili podrejeni modrost in moč.

Ker je vsak izmed prisotnih moral opraviti svoje delo pri gradnji oblike je bilo absolutno potrebno natančno sodelovanje in popolna harmonija. Iz navadnih lož so izbrali samo ljudi, ki so lahko popolnoma pozabili nase v velikem delu. Ti so postali člani teh treh velikih lož, ki so bile tako močne, da so energetsko vplivale na celoten Egipt. Najmanjša napaka v značaju enega izmed 40ih članov, bi resno ogrozila obliko skozi katero so delali. Morda iz te pomembne potrebe verjetno izvira današnje pravilo, da brata ali sestri, ki nista v popolnoma harmoničnem odnosu, ne smeta opasati predpasnika, dokler ne presežeta svojega spora. V starem Egiptu je bil med člani lož tako intenziven občutek bratstva, da ga danes skoraj ne morem več najti v taki moči. Člani lože so se počutili povezane z najsvetejšimi vezmi. Sebe niso doživljali le kot dele istega stroja ampak kot sodelavce samega boga.

Ritual, ki ga je delala velika loža se je imenoval gradnja templja Amen. To je bil eden zares najsijajnejših in najmočnejših ritualov, kar jih je poznal človek. Ko je bil Egipt še mogočna dežela, so ta ritual izvajali tisočletja. Potem pa je prišel čas, ko so najbolj razvite duše začele iskati inkarnacije v drugih deželah, v katerih bi se tako kot v drugačnih razredih naučile novih lekcij. Kmalu zatem so ta del egipčanskih misterijev prenehali izvajati. Egipčanska civilizacija se je degenerirala in formalizirala, saj je postala le gledališče za dejavnosti nižje razvitih ljudi.




NAVADNE LOŽE

Po deželi so bile posejane tudi mnoge druge lože, ki so bile zelo podobne današnjim ložam. V teh ložah se je vršilo veliko bolj raznoliko delo, kot pa v treh Velikih ložah in sestajali so se bolj pogosto. Njim je bila zaupana priprava članov za višje stvari in izvajanje liberalnega izobraževanja. Njihov namen je bil tak kot je bil namen misterijev vsepovsod – ponuditi sistem kulture in izobraževanja za odrasle. To se na začetku 20 stoletja množično in javno ni izvajalo. Danes je splošno razširjeno mnenje, da se izobraževanje konča s šolo ali fakulteto. Misteriji so bili velika javna institucija. To so bili centri narodovega in religioznega življenja, v katere so ljudje iz boljših slojev stopalil v tisočih. Misteriji so svoje delo opravljali dobro, ker tisti, ki je šel skozi njihove stopnje (večletni proces) je postal to, čemur danes pravimo – visoko izobražen in kultiviran človek. Poleg znanja o fizičnem svetu, je imel tudi jasno spoznanje o prihodnosti po smrti in o človekovem mestu v Načrtu. Zato je imel sliko o resničnem življenjskem cilju in o tem, kaj je vredno početi.

Tudi v navadnih ložah je vsak član sodeloval pri delu. Za delo masonov v kolonah se je smatralo, da je bolj naporno, kot pa delo uradnikov. Uradniki izredno natančno izvajajo posebna fizična dejanja. Bratje v kolonah pa morajo ves čas uporabljati moč svojih misli. Na določenih točkah rituala, so se morali združiti v pošiljanju tokov misli, ki so bili po svoji naravi bolj moč volje kot pa meditacija. Cilj celotnega njihovega prizadevanja je bil nad ložo in okoli lože zgraditi prekrasno, žarečo miselno obliko v popolnih razmerjih, ki je bila zgrajena posebej zato, da uspešno prejela in prenesla božansko silo, ki je bila priklicana z devocijo. Če misel kateregakoli člana, ni proizvedla zaželjenih rezultatov, je bila v enem delu mogočna, templju podobna miselna forma ustrezno poškodovana. Vendar pa je bil mojster lože ponavadi jasnoviden duhovnik ali svečenica, ki je videl kje je poškodba in je tako lahko svojo ložo ohranjal na zahtevanem nivoju. Te lože so sodelovale pri istem velikem delu porazdelitve sile, vendar v manjšem obsegu, kot tri velike lože, katerim je bila še posebej zaupana ta naloga.

Brez nekega namena, kot je ta, naših prostozidarskih prizadevanj ni moč razumeti. Skoraj v vseh prostozidarskih ložah imamo prelep otvoritveni ritual, ki ima globok in simboličen pomen. Če ga razumemo potem vidimo, da ni le oblika ampak prekrasno učinkovita formula, ki namv pomoč prikliče različna bitja in pripravi pot za izvedbo služenja človeštvu. Vendar pa ko odpremo našo ložo in opravimo vse priprave, mi takoj zapremo ložo, razen če nimamo kandidatov za iniciacijo, prehod ali povzdig ali pa zidak za naše člane. Gotovo bi se morale takšne priprave končati v resničnem delu v korist človeštva.

V starodavnem Egiptu je obstajalo to prekrasno delo. Vse priprave so kulminirale v njem. Naš pravi namen bi moral biti enak. Mi se srečujemo in izvajamo določene rituale in jih imenujemo delo. To je precej neprimerna beseda, ki jo uporabljamo za rituale, ki so prepolni različnih pomenov. Če pa gradimo veliko in popolno obliko, kot kanal za božansko energijo, preko katerega lahko pomagamo svetu, potem gotovo opravljamo delo, zbiramo, koncentriramo in shranjujemo velike nadčloveške sile in jih potem z blagoslovom ob zaprtju izlijemo v svet. Brez tega so vse predpriprave, kot temu pravijo prostozidarska mistična pravila le masivna vrata, ki ne vodijo nikamor.

Ni razloga, da mi danes z našim ritualom ne bi mogli doseči tega, kar so dosegli starodavni Egipčani. Vse napake, ki nas pri tem ovirajo, ne moremo najti v zunanjem svetu, ampak v neuspehu bratov, da bi spoznali kako resno je delo, ki so se ga lotili. Hkrati pa se morajo povzpeti na nivo nesebičnosti, ki se ga zahteva, da se zagotovi stalna prisotnost pri delu, ki je v korist človeštva. V Egiptu ni nihče nadlegoval brata zapisničarja z opravičilnimi pismi. V Egiptu so bratje imeli svoje članstvo v prostozidarstvu za najdragocenejši privilegij in blagoslov v njihovem življenju. Bratje so v ložo vedno prišli točno, razen če so bili preveč bolni, da bi hodili. Upajmo, da bo imelo prostozidarstvo prihodnost, ki bo vredna njegove preteklosti in da bodo kmalu začele delovati take lože, kot so bile tiste v Egiptu.

Obnavljanje načinov dela iz Egipta, je na mnoge načine za nas koristno. Ti ljudje so izvajali svoje rituale s popolnim znanjem o pomenu rituala. To kar je bilo njim zelo pomembno je verjetno pomembno tudi za nas.

Njihova najmočnejša značilnost je bilo globoko spoštovanje. Na svoj tempelj so gledali tako kot mnogi kristjani na svojo cerkev. Razlika je le v tem, da je bil njihov odnos do templja utemeljen na znanju njihove znanosti in ne na občutkih. Razumeli so da je tempelj močno magnetiziran in da je zato, da bi se ta magnetizem ohranil potrebna velika previdnost. Če se je kdo pogovarjal v templju o posvetnih stvareh, so to imeli za skrunitev, ker bi to pomenilo vstop motečih vplivov. Oblačenje in vse priprave so opravili v posebnem predprostoru. Bratje in sestre so vstopili v ložo v procesiji, pojoč, tako kot danes to počne večina komasonov.

ZGODOVINA PROSTOZIDARSTVA

Misterična učenja Egipta so strogo varovali. Če človek ni bil rojen Egipčan je bilo zelo težko, da bi misterije prejel. Samo pod posebnimi pogoji. Vendar pa so jih podelili različnim uglednim tujcem, med drugim tudi Mojzesu za katerega biblija pravi, da je „poznal vso egipčansko modrost“. Svoje znanje je prenesel na linijo židovske duhovščine. To znanje je preživelo v bolj ali manj popačeni obliki do časov Davida in Salomona.

Ko je Salomon zgradil svoj tempelj, ga je postavil po prostozidarskem načrtu, kot center prostozidarskega simbolizma in dela. Ni dvoma, da je želel, da njegov tempelj demonstrira in za njegove ljudi ohrani določeno skupino mer. Ta skupina mer je bila podobna načinu na katerega so mnoga astronomska in geodetska dejstva kot svetinjo vgradili v mere velike piramide. Salomonu to ni uspelo, ker se je velik del tradicije izgubil. Še bolj pravilno bi bilo reči, da medtem, ko se je zunanji ceremonial in celo tradicionalna dekoracija ohranila, se je pomen izgubil. Do takrat so iniciati židovskih misterijev usmerjali svojo pozornost v hišo luči v Egiptu. Kralj Salomon pa se je odločil, da morajo svoje misli in občutke dosledno osredotočati na stavbo, ki jo je postavil. Zato je namesto, da bi jim govoril o simbolični smrti in vstajenju Ozirisa v Egiptu, izumil originalno obliko naše sedanje zgodovine, ki je nadomestila Egipčansko. V bistvu je požidil celoten ritual in egipčanske besede zamenjal s herbrejskimi. V nekaterih primerih pa je ohranil vsaj originalni pomen.

Zapomniti si moramo, da je s tem početjem le uskladil prakso svojega ljudstva s praksami sosednjih plemen in narodov. Obstajale so mnoge linije misterične tradicije. Židje so preko puščave Sinaj s seboj prinesli velik del Egipčanske oblike. Tirci in drugi pa so ohranili zgodbo spusta Tamuza ali Adonisa namesto razkosanja Ozirisa. Brat Ward v svoji zadnji knjigi o tem predmetu zagovarja teorijo, da smo mi kot prostozidarji le malo dolžni Egiptu in veliko Siriji. O tem vprašanju ne bom nadalje razpredal, bralec naj se obrne na mojo drugo knjigo Bežni pogledi na prostozidarsko zgodovino.

Predvsem po tej židovski nasledstveni liniji je masonerija prišla v Evropo.

Razumeti morate, da ne obstaja le ena linija prostozidarstva. Vzporedna tradicija ki izhaja iz Kaldejskih virov je izza nastanka masonerije v kontinentalni Evropi. Templarji pa so v Evropo prinesli še tretjo vrsto prostozidarstva. Veliko skrivnosti je skozi zgodovino zapadlo v pozabo. Vendar pa so se med hierofanti velikega belega bratstva resnične skrivnosti ohranile in oni vedno nagradijo iskanje vsakega iskrenega masona.

Ko naši člani gredo na obisk v druge lože morajo biti sposobni, da na obisku razložijo naše metode dela in na kakšen način je potrebno izvajati rituale s stališča okultizma. Najbolj je pomembno, da v sebi nosijo močan magnetizem popolnoma harmoničnega središča, ki je močno sevanje bratske ljubezni.

Tako kot za starodavne Egipčane mora biti za nas loža – sveta tla. Nikoli jih ne bi smeli uprabljati za druge namene kot le za masonsko ritualno delo. Tako bi imela loža pravo atmosfero – kot stare katedrale iz srednjega veka.