sreda, 25. julij 2012

Franček Dobovišek: Peter Klepec in njegova skrivna pota

Uvod: Gurukaula



1.
Ko sem gledal v pokrajino pod sabo nisem opazil nič novega. Drevesa so se upogibala v pomladanskem pišu, komaj kak oblak je prekril nebo. Bilo je mirno. Na travniku je bilo polno cvetja, ki je mešalo svoje vonjave v tisti neizbežni vonj travnika pred košnjo. Kmetija je bila daleč stran. Z travico v ustih sem brezskrbno zaril roke globoko v žepe in se odpravil po makedamu naprej. Dolgo časa nisem srečal nikogar. Videl sem dva zajca kako sta prestrašeno oprezala, ko sta me zaslišala da se približujem. Trenutek kasneje sta jo ucvrla v bližnji gozd. Senca gozda je bila mamljiva in pod njo sem se umaknil iz močnega opoldanskega sonca, ki je pritiskalo name.
Hvala bogu um ni bil nekje v svojih igrah, tako, da sem lahko užival v lepem toplem dnevu in naravi okoli mene. Čez nebo je potovala jata rac in pomislil sem kakšen je videti svet iz njihove perspektive. Veter je popoldan postajal vse močnejši in na severu so se v daljavi začeli pojavljati temni oblaki. Prepričan sem bil, da bom prišel do mesta še preden me zmoči dež.
Pa nisem. Premočilo me je do kože. Tresoč se, sem tekel proti mestu, ko je pred menoj ustavil pokriti kmečki voz. »Skoči gor, sine!« mi je zaklical kmet, velik kot gora. Ne bodi ga len sem skočil na voz in se zaril v toplo slamo. »Kam pa jo mahaš po tem vremenu?« »V mesto, iskat delo.« odvrnem. Nič kaj mi ni bilo všeč razlagati moja pota in po čemu se odpravljam v mesto. Kmet si je nekaj zamrmral v brk in pognal konja. Dež je počasi ponehaval in tema se je spustila na deželo, ko sva mimo bakel stražarjev vstopila skozi severna vrata mestnega obzidja, skozi vrata Soli. Zahvalil sem se kmetu, ki je imel opravek pri kovaču Marku in je odbrzel po poti naprej. Markota sem poznal še od prej. Jaz pa sem vzel pot pod noge in z hitrimi koraki premeril nekaj uličic. Kmalu sem se znašel v preprosti četrti mesta. Preprosti a neverjetno čisti. Ljudje tukaj se niso imeli za reveže, bili so zadovoljni s preprosto hrano in oblačili. Ker niso želeli veliko so delali manj in ostalo jim je veliko časa za ubadanje z rečmi, ki so jih resnično zanimale.
Vrata mi je odprl postarani lončar. Upal sem, da bom pri njem dobil delo. »Kdo si in kam greš?« me je nagovoril. »Ime mi je Peter Klepec, prijatelji pa me kličejo Bor. Upam, da si lahko vzamete čas in me preizkusite, če bi lahko delal za vas.« sem odgovoril potiho. »Pridi naprej, vstopi.« Vstopil sem v kletno izbo s sklonjeno glavo, saj je bil strop tako nizek, da ni šlo drugače. Črna kuhinja je počrnila strop in na odprtem ognjišču je brbotala zajčja obara. Nikogar drugega ni bilo v sobi. Lončar se je usedel k ognju, me premeril od glave do pet in spet nazaj, si prižgal najdaljšo pipo kar sem jih videl v življenju, prikimal in se zastrmel vame kot da me ne vidi in gleda skozi mene. Preveval me je čuden občutek, kot da gleda nekam globoko vame. Počasi mi je pogled odtaval po kuhinji. Nič posebnega ni bila. Nekaj loncev in pribora, pa nekaj zdravilnih zeli, dva stara rogova za pivo in zaprašena slika pod katero je bilo slutiti nekakšen diagram krogcev in črtic povezanih v neko obliko. Ko sem ga zopet pogledal je še vedno strmel skozi mene. Prav prilegel bi se mi obilen krožnik vroče obare sem pomislil in se obrnil k oknu katerega polknica se je zaprla s truščom. Ko sem se obrnil nazaj me je na mizi pred menoj čakal do vrha poln krožnik obare. »Hvala.« sem zamomljal in začel jesti.
S polnim trebuhom sem se naslonil na stolu nazaj. »Za tistimi vrati boš našel suho haljo.« mi je dejal skozi oblak dima. Počasi sta halja in golaž naredila svoje in spet mi je postajalo toplo. Lončar mi je rekel, da je to njegov svet in da bova jutri videla če znam narediti vrč.




2.
Bil sem umazan od gline. V delavnico je sijalo jutranje sonce in lončar se je naslanjal na obok vrat in me opazoval pri delu. Začuda je pipa umanjkala. Skozi vrata se je prerinila majhna črnolaska, pogledala kako oblikujem glino na vretenu in zamaknjeno pripomnila »Oče Simon, tvoj novi vajenec je pa bolj umetnik kot lončar.« in se na ves glas zasmejala. Pred mano je bil žalosten kup gline, ki ga nisem mogel oblikovati v vrč. Nekaj je bilo narobe z glino. Ker pa ni bilo nič narobe z glino, ker se nisem razjezil zaradi njene pripombe in ker sem vedel da razloga za to ni ne znotraj ne zunaj mene sem le ravnodušno opazoval svojo jezo in čez nekaj minut sem se glasno krohotal.
»Mogoče pa še bo lončar iz tebe.« mi je dejal Simon, stari, stari lončar. Zazrl sem se v njega in naenkrat je vse odpadlo. Bil mi je tako blizu. Čutil sem hlad v njegovem glasu, kot da je odtegnjen od tega sveta, v popolni ravnodušni vedrini starega popotnika, pa vendar je bilo čutiti v njegovi prisotnosti neskončno ljubezen, ki je tiho in neopazno napolnjevala sobo. Spet sem se posvetil glini in oblikoval kače, ki sem jih nizal eno na drugo v vrtinec. Ko je bilo nekaj podobnega vrču pred menoj sem si zmočil roke in zagnal vreteno. Šlo je počasi. Prsti so mi drseli po mokri glini in počasi se je začela pojavljati zaželjena oblika. Ko pa sem začel vrč dvigovati mi je naenkrat velik kos gline ostal v rokah. Še enkrat sem se lotil vrča in še enkrat, dokler nisem šele proti večeru uspel v enem takem, zelo, se pravi komaj, zasilnem vrču. Simon je prišel ravno v trenutku, ko sem se zadovoljno začel pasti po njem in uživati v močnem občutku lastne sive samo-pomembnosti. Prišel je do vrča in ga zalučal v steno. »Ti nisi kralj, ti nisi najnižji, ti si nič.« Vedel sem da govori o mojem doživljanju samega sebe kot dramatičnega središča življenja, o mojem poistovetenju z masko.
Pa nisem mogel nič. Gledal sem v steno. Gledal sem v Simona. Nič mi ni bilo jasno. Pomislil sem da verjetno ne bom dobil dela. Odšel sem do vodnjaka in se umil. Med nogami se mi je začel motati pes. Volčjak se je usedel tik ob mene in mi z grlenim glasom dejal: »Fant, vse bo v redu. Samo vztrajati moraš. Stari popotniki so zelo vztrajni.« Še malo sem se valjal po žalosti in občutkih manjvrednosti in senca je jačala. Potem pa sem imel dovolj. Sklenil sem oditi do mojega prijatelja kovača.
Ogenj je bil močan in vročina je talila železo. Bilo je blizu vrat plamenov. Marko je razbijal po železu z vso močjo. Jezen je bil ker mu ni uspelo izgotoviti oje tako kot si je zamislil. Kar pihal je in v obraz je bil že zelo rdeč. Ko me je zagledal je odvrgel oje v vodo in zaklical: »Kje si ti goba, Bor?« To je bila njegova stalna šala. Vedno me je zbadal na moj rovaš, češ da sem ko sem bil še mlad dve leti in pol preživel v postelji zaradi otroške astralne paralize. Pa mi je govoril da sem goba- samo gnijem in se ne premaknem iz postelje. Lopnil sem ga po hrbtu. Prinesel je bokal merlota in nagnila sva ga na hitro. Kmalu se je kovačnica začela nevarno vrteti v desno. Markotu pa ni bilo nič. Vstal je in začel zopet kovati, jaz pa sem ga molče opazoval. Nikoli nisva veliko govorila, oba pa sva vedela da se lahko zaneseva drug na drugega, če bi kateri od naju potreboval pomoč. Marko je izgotovil oje in ga odložil pred nakovalo. Ogenj je počasi ugašal in gledala sva plamene kako se počasi manjšajo. »Domov.« je rekel in se odpravil po stopnicah navzgor – s svojo ženo je živel nad kovačnico. »Domov.« sem mu odvrnil in loveč ravnotežje odstopical ven.
Fajhten sem se vrnil k Simonu. Na mizi me je čakal ohlajen tenstan krompir in bokal vode. Simona ni bilo. Prišla pa je njegova hčerka in dejala da me bo Simon vzel v uk, čeprav tako neobetavnega učenca že dolgo ni videl. Oddahnil sem si, saj mi med dolgo zimo ne bo treba skrbeti kje bom spal in kaj bom jedel, naučil se bom delati lonce in upam da bom prenesel tudi »učenje drugega obraza« po čemer so bili lončarji znani in zakar sem v resnici prišel v mesto.




3.
Maček je bil težek in konkreten. Glava je bila neozdravljivo razbolela in vsak zvok mi je samo povečeval agonijo. Upal sem da se bo maček počasi odkradel a temu ni bilo tako. Simon me je pričakal v delavnici in vrgla sva se na delo. Pregnesti sva morala kar nekaj gline, saj je bogati trgovec pri Simonu naročil veliko amforo. Simon je bil visok in suh a glina se je pod njegovimi rokami hitro oblikovala v željeno podobo. Proti poldnevu si je začel peti neko pesmico in delo nama je hitreje minevalo. Glino sem vlačil k njemu on pa jo je oblikoval v amforo.
Ko sva končala z delom je pred nama stala amfora, ki mi je segala do vratu. Previdno sva jo postavila v peč in začela se je peči. Usedla sva se pred hišo in prižgal si je pipo. Po ulici je bilo slišati v daljavi krošnjarja, ki je ponujal svoje blago. Soseda je obešala perilo na vrv, ki je bila razpeta med njeno hišo in hišo mojstra Simona. »Kot da je ta dan zadnji, ki ga imam še v tem življenju.« je rekel Simon. Nisem ga razumel, saj še ni bil star.
Simon je bil poln energije. Oblečen je bil sivo, po koncu dela pa je bil ponavadi od peta do glave v črnem. Odpravila sva se skozi Vrata plamenov in pred nama se je odprla ravna pokrajina, ki se je končala v morju globokih modrih odtenkov. Niti ura ni prešla, ko sva že zavihanih hlačnic stala v morju in gledala galeba vrste Jonatan kako strmoglavo drvi navpično navzgor. »Čas je za prvo lekcijo.« Simon me je pritisnil nekje pod modulo oblungato in naenkrat me je potegnilo iz te obleke iz mesa in kosti na nek bolj fin energetski nivo. Od tam sem opazoval svoje speče telo na obali in Simona, ki si je nekaj brundal. Iz njegovih ust nisem slišal zvokov ampak sem sčasoma ugledal nekakšne srebrno-sijoče delfine, ki so začeli plavati okoli mene v ognjenem krogu. Posvetilo se mi je da Učitelj ustvarja krog zaščite okoli mene in z zanimanjem sem opazoval kaj se še ima zgoditi. Ko sem že hotel oditi raziskati bližnji gozdič nad katerim se je razpenjala mavrica, kakršne še nikoli nisem videl se je ob meni pojavil Učitelj Simon. Vedel sem da bi mi rad nekaj pokazal zato sem mu sledil čez mesto proti goram. V gorah sva našla neko majhno votlino v kateri je bil kip človeka v naravni velikosti. Pa ni bilo tako. Ko se je Učitelj dotaknil nog kipa je le-ta zasijal v električno modri svetlobi in se začel premikati. Skorja prahu se je luščila iz »kipa« in kmalu se je prikazal zelo, zelo star mož, katerega brada in lasje so bili daljši od višine njegovega telesa. Proti nama je izlil povodenj zlato-rožnate svetlobe in naenkrat sem čutil le še radost. Z zanimanjem sem opazoval kako si starec in Simon izmenjujeta nekakšna geometrijsko pravilna svetleča bitja, ki so bila zelo kompleksna in navidez tako zakomplicirana, da nisem bil prepričan, če bi bil sposoben najpreprostejšega izmed njih vizualizirati. Medtem, ko je potekala izmenjava je do mene priplava ogromna modra briljantna krogla v kateri se je odprla majhna odprtina. Vstopil sem v njo in se znašel v prosojni žogi. Bilo je zabavno saj se je ves svet obarval modro. Simon se mi je nasmehnil, ko sem v daljavi zaslišal bučanje morja.
Skozi butanje valov v obalo sem prišel nazaj v fizično telo. O delfinih pa ne duha ne sluha. Simon je gledal v daljavo, v pot in v mesto. Odpravila sva se proti domu in tik pred mrakom sva vstopila v kuhinjo. Simonova hčerka Neja je pustila žgance na mizi in dvignila sva frekvenco hrane preden sva jo pojedla. Žganci so bili dobri. Z mlekom in ocvirki. Njam, njam.
Simon je odšel spat in mi rekel da se vidiva ponoči v sanjskem svetu. Prikimal sem in ko sem tonil v spanec sem razmišljal o današnji izkušnji. O svetu fenomenov, barv in bitij sanjskega sveta, ki so tako privlačni da mnogi zaidejo in ostanejo v njem tudi več življenj. Če je pa tako zanimivo in vedno se dogaja kaj novega. Vedno se spreminja in vedno je drugače. Samo da se umu dogaja in tako vleče.
4.
Več tednov sva samo oblikovala lonce in jih žgala v peči. Vse učenje se je dogajalo ponoči v sanjskem svetu, še pred polnočjo. Potem pa je Simon nekega dne prišel v delavnico in mi rekel, da bi me radi spoznali drugi njegovi učenci in da meni da sem pripravljen na to. Odšla sva v oddaljeno četrt mesta, kjer so bili nastanjeni predvsem grki. Vstopila sva v neko hišo in se odpravila po stopnicah navzdol. V drugi kleti je Simon potrkal na neka vrata in odprla mu je ženska stara vsaj 200 let. Rokovala sta se in ženska naju je povabila naprej. Vstopila sva v majhen prostor nič večji od Simonove kuhinje. Stene so bile gole, le na južni steni je bil vklesana peterokraka zvezda, ki je gorela. Simon me je zapustil in mi rekel da me bodo prišli iskat. Vleklo se je in iz dolgčasa sem začel razmišljati le kaj neki me čaka na oni strani vrat. Po kakšni debeli uri pa je prišla deklica, morda petih let in mi podala ruto. Zavezati sem si jo moral okoli oči in prijela me je za roko. Vodila me je po vlažnem hodniku. Začutil sem toploto, ko sva vstopila v prostor na koncu hodnika. Bilo je bolj toplo kot zunaj, skoraj vroče in prve potne kaplje so se mi nabrale na čelu. Usedel sem se na stol, ki sem ga otipal z nogo. Nekaj časa se ni zgodilo nič, potempa so eden čez drugega ljudje začeli vpiti žaljivke, ki so bile namenjene meni. Nič mi ni bilo jasno. Sedel sem in poslušal in moral sem si priznati, da so bile nekatere kar utemeljene, druge pa so se mi zdele privlečene za lase. Hrup se je polegel. Zdaj je sladak ženski glas začel pripovedovati zgodbo. Zavedel sem se da je to zgodba o meni, o mojem nenavadnem umu. Začel sem hlipati, potem pa sem izbruhnil v jok. Ko sem opazoval to čustveno energijo se je spremenila v strah in čez nekaj minut sem že rjovel od jeze. Dalj pa nisem prišel. Nekdo me je zgrabil in odpeljal ven. Ko sem snel obvezo je pred menoj sedel Simon. »Oni pritiskajo na tvoje boleče točke. Ti pa moraš vedeti, da gre za zdravljenje. Ravnodušen moraš postati do sličic svojega uma, čustva pa moraš le opazovati. Ko boš dosegel to držo in zdržal v njej uro in pol potem pride na vrsto druga polovica preizkusa. Šele po celem preizkusu boš lahko snel obvezo. Še bova šla v klet in še bova poizkusila. Uspelo ti bo, ker si sedaj pripravljen za to.«
Vrnila sva se domov in po poti sem jezno brcal kamne, ki so se znajdli pred menoj. Nisem razumel zakaj nisem smel videti svojih sošolcev in zakaj me učitelj ni posvaril, pred naporno preizkušnjo. Doma sem se pokril čez glavo, jezen zaspal in stopil v sanje polne nasilja, ki niso imele ne repa ne glave, tako kot vedno, kadar nisem naredil retrospekcije dneva.


5.
Simon je pustil mesto že daleč za seboj. Približeval se je goram in z vsakim korakom je bil bolj miren in mehkejši. Bližal se je domovanju svojega učitelja Navi. Ko je vstopil v votlino mu je Navi že kuhal čaj. Bil je oblečen kot plemič, s to značilnostjo da je bilo vse na njem v vijolični barvi. Še zaponka na pasu. Votlino je razsvetljeval ogenj na odprtem ognjišču ob katerem so ležali trije mački. Simon je pričel s poročilom. »V skupini starih popotnikov ali duš, kot jim ti rečeš je prišlo do pomembnega preobrata. Skupina mojih učencev, ki jih poučujem v mestu je prišla v svojem razvoju tako daleč, da morajo stopiti na višji nivo. To pa kot veš ni moč storiti ne, da bi vsaj za silo vsaka osebnost posebej nadzirala svoj um in svoje govorjenje. Zdaj je tako da sta še posebej dva učenca izpostavljena kot sebična, ambiciozna in da se mi pretirano prilizujeta. En je zelo uspešen v materialnem smislu, drugi pa je izreden mislec. Lahko si predstavljaš, koliko ljubosumja in zavisti prebujata v nekaterih svojih sošolcih. Da ne govorim o nekem drugem učencu, ki skoraj vsak dan sanjari kako bi on boljše kot jaz vodil skupino. Skupina v manjši meri kot nekoč kritizira mene samega, tako da ni nevarnosti da me ubijejo s svojimi mislimi in govorom. Sem pa precej bolan in skupina ne želi videti, da nosi odgovornost za moje bolezni tudi ona sama, saj njihove kritične misli o meni močno poškodujejo mojo avro, ki se zaradi konstantega pritiska ne more regenerirati in tako preko skupine dobim polno energetskih pijavk, ki mi precej poškodujejo. Večkrat sem jim že rekel naj ne kritizirajo vendar se jih ni prijelo. K vsemu temu pomaga še egregore skupine, ki je naučen da spodbuja navado kritiziranja, ki smo mu jo vsi člani privzgojili. Poleg tega imam v skupini novega člana, ki je izjemno egocentrično senzibilen, na drugi strani pa podzavestno sprovocira skoraj vsakega člana, da ga energetsko udari in tako potrjuje svoje prepričanje, da ga nihče nima rad. Torej, Navi, kot vidiš je vse po starem. Upam samo, da bo moč uvesti disciplino kontrole uma in govora.« Navi je navidezno ne meneč se za Simona natakal čaj v skodelici na mizici. Ko se je usedel je rekel: »Pozdravljen. Kakšen se ti zdi moj novi zeleni čaj?« Simona je malce privzdignilo. Umu je ukazal naj izpusti obsodbo Navija in opazoval jezo kako brbota nekje v grlu. »Ni slab, ampak lanski je bil boljši.«
Dolgo sta strmela skozi vhod votline potem pa je Navi dejal: »Vedno so igre osebnosti tiste, ki motijo delo starih popotnikov. Ambicija, ljubosumje, tekmovalnost, kritika, celo sovraštvo do vodje skupine. To je osebnost. Ravnodušnost, mir, sočutje do drugih in ravnodušnost to je stari popotnik. Če človek še ne razlikuje med tem, kje se trenutno nahaja njegova zavest ne more kontrolirati uma in ne more zadati zaobljube staremu popotniku, da bo kontroliral um in svoje besede. Zato moraš najprej ugotoviti ali vsi v skupini razlikujejo med tema dvema stanjema zavesti.«
Srkala sta čaj in opazovala sonce kako zahaja. Navi je rekel Simonu: »Prespi, zadnja soba je prosta.« Simon se je odpravil spat. Bil je nemiren spanec v katerem je sanjal mestnega govorečega psa, ki mu je prerokoval da se bodo v njegovem življenju kmalu pojavile težave. Obračal se je in šele proti jutru je imel bolj mirne sanje.
Simon se je spuščal iz gore. Premišljeval je kako naj Petru - Boru pove da bo moral začeti študirati. Drevo življenja je težak študij. Naenkrat pa se je pooblačilo in začelo je deževati. Ker nikjer ni bilo zavetja je zavil v gost gozd. Bilo je temno kot v rogu in stal je pod veliko smreko. Razmišljal je o svojem delu in ni bil zadovoljen. Kmalu je um zajadral v neke bolj temne misli in začel ga je opazovati in nadomeščati temne filme uma z svetlimi – odločal se je kaj bo um mislil.
6.
Skozi okno delavnice sem opazoval kako pada dež. Ni in ni nehalo padati in zaskrbelo me je kje je moj učitelj. Upal sem, da se mu ni nič zgodilo. Ni se mi dalo izdelovati loncev in prepustil sem se sanjarjenju. V tistem trenutku pa je stopil skozi vrata star možakar oblečen popolnoma v vijolično. Z močnim glasom me je pozdravil po francosko: »Ce va?« češ – kako je. Obrnil sem se in ga gledal. Starec mi je rekel: »Delo te čaka.« Čutil sem kako v um prodira svetloba in miselni tok je začel teči v drugo smer. Kmalu sem lahko vzpostavil kontrolo nad svojim umom in z nekaj občutki krivde, da zopet lenarim. Gledal sem za možakarjem v vijolični opravi ki je izginjal, v meglici dežja. Spraševal sem se ali mi bo uspelo v tem življenju začeti kontrolirati um s pomočjo usmerjanja učitelja Simona. Glasno sem izgovoril invokacijo »Jaz sem kralj mojega kraljestva. Samo jaz se odločam v mojem živlljenju. Moje celotno življenje je moja kreacija. Nihče mi ne pripada in jaz ne pripadam nikomur.« Začel sem premišljevati o globjem pomenu teh starodavnih izrekov iz Kaldeje.
Um je ostajal pri teh mislih, ko so roke začele oblikovati glino v nejasno gmoto. Na pol sem se zavedal, da oblikujem nekaj novega, nekaj kar še nisem videl. Bil je nekakšen ptič z štirimi perutmi. Ko sem ga končal sem ga začel opazovati in zdelo se mi je da se premika. Iz zamaknjenosti me je predramil Simon, ki je ves premočen vstopil v delavnico. Teklo je od njega ko si je odpenjal slamnati dežni plašč, kakršen je bil v uporabi med preprostimi ljudmi. Stopil je k meni in mi med obrvi zapičil črepinjo. »Kotroliraj svoj um!« je zavpil. Pihnil je v glineno ptico in ptica je oživela. Videl sem kako je začela spreminjati svoje barve, potem pa je začela letati okoli njega. Za seboj je puščala mavrico briljantnih intenzivnih barv. »Vse kar se ti zgodi, je igra tvojega uma.« mi je prišepnil Simon. Ptič se je počasi začel spreminjati v temno gmoto, ki ga je vse bolj stiskala za vrat. »Zamenjaj film v umu.« mi je dejal Simon. Stežka sem začel razmišljati o starcu, ki je bil malo prej pred menoj in gmota je začela postajati vijolična. Še vedno pa me je stiskala v krču strahu. »Samo opazuj strah. Ne poistoveti se z njim.« Skušal sem zamenjati vsebino misli in opazovati energijo za katero so se ljudje domenili, da jo imenujejo strah. Simon je opazoval kako se vijolična gmota spreminja nazaj v ptiča, ki pa je imel sedaj tudi temne, črne tone. Rekel mi je, da se moram bolj potruditi kontrolirati misli, da druge poti zame ni in da me ne more učiti dela z energijami, če ne zmorem kontrolirati svojega uma. »Vprašanje je samo - kdaj boš začel kontrolirati svoj um. V tem življenju, v naslednjem ali najkasneje čez dve življenji. Ker ti si na tej točki, ko moraš to storiti. Ko rečeš, da si Kralj svojega kraljestva, reči še da boš kralj svojega kraljestva cel dan. Ni dovolj le reči in potem pozabiti. To misel moraš potem imeti vseskozi v ozadju misli in truditi se moraš kontrolirati svoje misli. Drugo je večerna vaja – takrat moraš razmišljati kaj to pomeni – graditi miselno obliko.«
Usmeril sem se v um in uspelo mi je da je bil ptič le še mavrica. Ko mi je to uspelo je ptič izginil in Simon mi je rekel, da je lačen.
7.
Včasih mi je bilo dovolj vsega. Ves lesk učenja pri Simonu je padel na tla in potem sem raz-očaran taval po ulicah mesta. Nisem več vedel kdo sem in kam grem. Včasih sem popolnoma izgubil smer. Nisem razumel zakaj nisem tak kot drugi – ki imajo samo dve želji. Ženo in delavnico. Takrat je moj um zagrinjala tema in vedno znova sem se moral pobrati ven iz teme. Res mi je bilo hudo. Enkrat sem padel v jok in tuljenje. Ni bilo misli. Samo astralna vibracija. Simonu sem rekel da je to zame preveč, da ne zmorem. Odvrnil mi je da druge poti ni. S cmokom v grlu sem hlipal da nočem več te poti. Spet mi je odvrnil da druge poti ni.
Simon mi je dal v študij neke stare pergamente s krogci in črticami, ki pa mi niso dosti pomenili. Skušal sem študirati njih vsebino a nisem vedel kaj naj s temi tujezvenečimi besedami. Skoraj sem že obupal nad vsem ko je v moj dan posvetil žarek sonca.
Začel sem se namreč zavedati, da sem občasno tudi sam žarek sonca, ki pomaga drugim. Simon mi je povedal zgodbo o fantu, ki je nekoč živel v sosednjem mestu. Nič kaj posebnega ni bil. Vendar je v prejšnjih življenjih ogromno naredil na svojem umu. Tako, da ga je Simon vzel v uk. Fant ni obetal. Zdelo se je, da sploh ne napreduje. Trmast, samovoljen in trdo-umen. Nekega dne pa je sedel pred Simonovo delavnico in Stari popotnik je vdrl v njegovo življenje z vso silo. V umu ni bilo nobenih misli. Fantu se je to zdelo smešno zato se je začel nasmihati. Ko ga je Simon prišel zvečer pogledati, sta nato nekaj časa sedela skupaj in gledala po ulici navzdol. Spogledala sta se in se začela krohotati, ker uma ni bilo več.... 

Zaključek: